Cum ne bem cafeaua ?

Tu ști ce beneficii îți aduce cafeaua pe care o bei zi de zi ?

  • mărește rezistența la efort și crește performanțele fizice ajutând organismul să transforme mai multe grăsimi în energie. O ceașcă de cafea băută cu 30 – 60 de minute înainte de un efort precum : mers, alergare sau înot mobilizează eficient grăsimea de depozit ca sursă de combustibil necesar mișcării.
  •  este un stimulent nervos, induce o stare de alertă cerebrală, favorizează munca intelectuală și crește puterea de concentrare. La persoanele sensibile însă poate provoca insomnie sau tulburări de somn mai ales dacă se bea seara.
  • este un puternic antioxidant . Cafeaua conține polifenoli care ajută la micșorarea riscului apariției unor afecțiuni precum : diabet, boli vasculare, cancer.
  • cafeina în doze mari interferează cu nivelul calciului . Pentru a compensa  se recomandă creșterea consumului de lapte și produse lactate sau folosirea suplimentelor nutritive.
  • crește nivelul colesterolului în sânge

În general, cu cât consumul de cafea este mai regulat, cu atât cafeina este mai inofensivă.

Pentru cei care se cred dependenți de cafea, cafeina nu dă dependență în adevăratul sens al cuvântului. Oprirea bruscă a consumului de cafea produce tulburări ușoare , dar sindromul de sevraj apare doar la marii băutori de cafea (peste 5 cești de cafea pe zi) și se manifestă prin dureri de cap sau nervozitate. O soluție simplă poate fi cafeaua decofeinizată.

Cea mai bună combinație a cafelei pentru mine era: capuccino și fresh de portocale. Spuma de la capuccino n-aș fi dat-o pentru nimic. 🙂 E tot ce aș avea nevoie pentru câteva clipe de liniște și relaxare dimineața. Însă … combinația nu este cea mai potrivită pentru digestie; acidul citric din compoziția portocalelor și cafeină determină coagularea proteinelor din lapte și întârzie digestia.

Cât despre lapte … se spune că nici acesta nu prea se împacă cu cafeaua. Cică efectul cafeinei este anihilat de cazeina din lapte. Însă există și unele studii care contrazic această teorie.

Dacă în mod normal o cafea se digeră în 20 de minute, cea cu lapte rămâne și 3 ore în stomac și ajungem să ne pierdem pofta de mâncare. Laptele coagulează în prezența taninurilor și cafeinei din cafea, transformându-se în iaurt care are o consistență crescută. Așadar chiar dacă poate încă își mai păstrează proprietățile cafeina pentru digestia noastră nu e tocmai ceea ce trebuie.

Cel mai sănătos ar fi o cafea neîndulcită, fără lapte însoțită de apă deoarece cafeaua deshidratează.

Deși … poate …putem savura și un capuccino ca un răsfăț din când în când. Sau cine știe … dacă te obișnuiești cu espresso nu vei mai avea nevoie de lapte în cafea.

Tu ce părere ai ?

Advertisements
This entry was posted in Fitness & Healthy life and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s