Tu de ce alergi ?

Fiecare dintre noi avem cel puţin un lucru pe lista de făcut. De mâine, de luni, de săptămâna viitoare, de luna viitoare, de anul viitor depinde de fiecare. Unii dintre noi ne ţinem de ele, unii le amână cât se poate de mult.

Ţin minte cum atunci când eram copil fugeam de orele de sport. Nimic nu-mi întrecea imaginaţia când era vorba să găsesc scuze pentru a nu participa la oră. Apoi a fost o perioadă în care îmi propuneam în fiecare lună să alerg. Noroc cu corpul meu că a ţinut tot timpul cu mine fără vreun efort din partea mea.Indiferent ce şi la ce oră mâncam nu se vedea deloc. Tot cu atâtea kilograme rămâneam. Dar şi Doamne fereşte să trec printr-o depresie că se vedea de ziua următoare. Tot norocul ăsta ştiam că la un moment dat se va opri.

Am început să alerg. E incredibil cât de bine mă simt şi cât de mult îmi ridică moralul. Se zice că ajută şi impotriva depresiilor. Dacă ştiam mai repede alergam kilometri întregi la un moment dat. Oare m-ar fi ajutat? 🙂

Tu de ce ai alerga?

Îţi creşte încrederea în tine

S-a demonstrat că cei ce aleargă în aer liber au o stimă de sine mai crescută după antrenament. Dacă îţi doreşti de exemplu să alergi un anumit număr de kilometri şi ai reuşit să îţi îndeplineşti obiectivul încetul cu încetul vei avea din ce în ce mai multă încredere în tine. Vei începe să crezi că orice îţi propui poţi să duci la îndeplinire chiar şi în alte domenii. Contează foarte mult atitudinea pe care o avem iar dacă tu crezi cu putere în tine şi ceilalţi vor începe să creadă.

Combate depresia şi te ajută să fi pozitiv . Mai puţin stres

Oamenii activi văd partea pozitivă a lucrurilor în timpul antrenamentului şi încă o perioadă după ce termină. Îţi dă o stare de bine indiferent de cum a fost ziua ta până în acel moment. Din cauza că organismul a fost foarte solicitat pe durata alergării, creierul produce nişte substanţe numite endorfine şi serotonină. Acestea îţi dau o stare pozitivă, de optimism şi de relaxare.

Ai energie

Dacă ai o stare în care n-ai chef de nimic şi eşti lipsită de energie, aleargă. O să vezi cum chiar dacă depui mult efort o să scapi de starea de moleşeală pe care o aveai înainte şi o să te simţi plină de energie.

Te ajută să slăbeşti

Alergatul e pe locul 2 în pierderea caloriilor pe minut. Planifică-ţi un program şi încearcă să te ţi de el. Pentru început de 2 ori pe săptămână poate fi uşor de urmat. Trebuie doar să vrei.

Încetineşte procesul de îmbătrânire

Alergarea îţi întăreşte muşchiul inimii şi duce la o circulaţie a sângelui mai bună. De asemenea previne bolile metabolice şi de inimă, întăreşte sistemul imunitar. De cele mai multe ori persoanele care fac sport şi duc o viaţă sănătoasă arată mai bine decât cele care nu au grijă de ele.

O să dormi mai bine

Este demonstrat faptul că alergarea ajută la combaterea insomniei sau a diferitelor probleme de somn.

 

Advertisements
This entry was posted in Fitness & Healthy life and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s