Tu câtă apă bei ?

Cred că am auzit fiecare cel puţin o dată afirmaţia “Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de lichide pe zi.” Dacă e să mă gândesc cum era în urmă cu câţiva ani asta pentru mine suna cam aşa: Pentru sănătatea dumneavoastră beţi cel puţin 2 litri de Coca-Cola pe zi. Nu prea are nici-o logică afirmaţia, nu-i aşa? Nu cred că erau chiar 2 litri pe zi dar cu siguranţă ţineau loc de apă. Credeam că pot renunţa oricând la ţigări, la orice dar la a mai bea Coca-Cola niciodată.

Eram tot timpul obosită, fără pic de viaţă şi de energie în mine şi puneam totul pe seama programului încărcat de lucru. Până într-o zi când m-am uitat la alimentaţia şi la stilul de viaţă pe care îl aveam. Pe scurt suna cam aşa: adormeam cu mult după miezul nopţii frecvent, nici nu ştiu dacă mă atingeam de apă pe parcursul unei zile iar din cartofi prăjiţi de unde energie?

De atunci am zis: Gata ! Fără Coca-Cola. Fără prăjeli şi pe cât se poate o alimentaţie sănătoasă. A da şi cât mai multă apă. Să nu credeţi că e vreo anti reclamă la Coca-Cola, Doamne fereşte, nimic nu se compara cu o gură de suc la o terasă. Eventual însoţită şi de o cafea. Era cel mai bun gust din lume atunci.

Să nu vă închipuiţi că reuşesc să beau 2 litri pe zi de apă. Oricum cantitatea e relativă pentru că diferă la fiecare în funcţie de: activitatea fizică, climat, alimentaţie, consumul de sare.

Unii nutriţionişti calculează după formula: masa (kg) ori 40 (ml) = total de apă pe care trebuie să o bei (ml). Ceea ce înseamnă  50 kg ori 40 = 2000 ml

O altă variantă e : fiecare 10 kg din greutate impun 330 ml de apă.

La americani există un compromis privind cantitatea de apă care ar trebui consumată zilnic: 2,7 l pentru femei şi 3,7 l pentru bărbaţi.

Acum fiecare se ia după care vrea oricum ideea de bază e cam aceeaşi.

La ce te ajută să bei atâta apă?

  • îţi ajută pielea să aibe un aspect plăcut şi hidratat
  • reduce stresul şi anxietatea
  • vei avea mai multă energie şi o dispoziţie bună pe parcursul zilei
  • dacă ai dureri de cap sau probleme de concentrare

În această cantitate intră atât apa cât şi alte lichide (lapte, supe, sucuri). Singurele care nu intră sunt cele care deshidratează corpul şi anume: cafeaua, ceaiul negru şi ceaiul verde.

O prietenă mi-a spus de obiceiul ei de a bea câteva pahare de apă pe stomacul gol. Am aflat că acesta este un obicei japonez şi că aduce într-adevăr multe beneficii. De ce este bine să consumi apă pe stomacul gol?

Pentru că asigură vindecarea sau atenuarea simptomelor unor afecţiuni precum: obezitate, hemoroizi, gastrită, sinusită,piele deshidratată, diabet, menstruaţie neregulată.

Hidratarea cu apa băută dimineaţa pe stomacul gol te ajută şi să scapi de stres.

Oricare dintre cele 2 metode cred că va aduce un plus de sănătate în viaţa voastră.

Care credeţi că e mai uşor de urmat?

Sau pe care îl urmaţi deja?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s